Időnként előfordul, hogy a gyermekeknek tanulási és beszédfejlődési nehézségeik vannak, amelyek már a korai iskolaévekben jelentkezhetnek. Még a rendszeres tanulás és gyakorlás mellett is előfordulhat, hogy a számolás, írás vagy olvasás különösen nehéz számukra, és a tananyag elsajátítása akadozik.
A gyermekek ilyenkor természetes módon gyakran lassabban haladnak a tanulással, elmaradnak a kortársaiktól, és ez negatívan befolyásolhatja az osztályzatokat és a vizsgák eredményeit. Az elmaradás és az állandó kudarctól való félelem szorongást és önbizalomhiányt eredményezhet, amely további tanulási és szociális problémákhoz vezethet.
A tanulási nehézségek és az amögött lapuló logopédiai problémák időben történő felismerése és kezelése elengedhetetlen, hogy a gyermekek megfelelő támogatást kapjanak. A tanulási nehézégeket fejlesztő logopédiai szakrendelés során az alapvető cél a problémák azonosítása, diagnosztizálása és személyre szabott fejlesztőterv kidolgozása, amely segíthet a gyermekek fejlődésének előmozdításában.
A logopédiai problémák különböző formákban jelentkezhetnek:
-
lassabb olvasási tempó,
-
kiejtési problémák,
-
nehézségek a szavak és betűk felismerésében,
-
szövegértési és feladatértelmezési problémák,
-
fogalmi zavarok,
-
tananyag és utasítások elfelejtése, memóriazavar,
-
figyelmetlenség, ismétlődő hibák,
-
elvégezendő feladatok tervezési nehézségei.
Logopédusunk olyan fejlesztési programokat és gyakorlatokat alkalmaz a kezelések során, amelyek célzottan a gyermek nyelvi és kognitív képességeinek javítását szolgálják, legyen szó beszédfejlesztésről, szövegértésről, olvasásról vagy írásról.
A korai beavatkozás rendkívül fontos, hiszen minél hamarabb kezdjük el a megfelelő terápiát, annál nagyobb eséllyel segíthetünk a gyermeknek abban, hogy felzárkózzon és ne ütközzön a későbbiekben hasonló gátakba.
Ha a fent említett tünetek bármelyike jelen van, ajánljuk logopédusunkat annak érdekében, hogy a gyermek a lehető legjobb esélyekkel haladhasson előre a tanulásban és a fejlődésben.